Monday, August 16, 2010

gusi berdarah.ouch!

macam biase la kan.lepas sahur pagi tadi.gosok gigi.(sekarang ni gosok gigi dah tak macam dulu)kalau dulu sampai nk tercabut berus tu.tapi sekarang sikit2 je cukup.pastu kumur ngan listerine.kenape?

sebab sekarang gusi selalu berdarah.tapi hari ni n semalam punye kes adalah len mcm sket dari biasa.banyak pulak darah die keluar.nk cakap tak minum susu.ada minum.tapi kurang la dari dulu.hihi.terlupe la.kadang2 malas.hihi.sory baby.nnti mommy minum byk2 susu k?

pic; by google image

seram eh tgk gambar tu?tapi camtu la gusi eazy berdarah.tak sakit pown.tapi cam seram la.hohoho.cakap ngan atif.die suruh mandi banyak2 sbb die kate badan ako panas.hihi.orang lelaki mane la tawu kan..

gusi berdarah mmg selalu terjadi utk ibu hamil.tapi pasni kena pantau ni.tak boleh berdarah teruk sgt.nnti doctor marahhhhh.tak sanggup i.

btw;im 19 weeks preggy now.tapi perut cam 3 bulan je.kecikkkk.cam orangnye.hihihi.strech mark juga belum ada tanda tanda nk muncul.janganla ade.sebab keturunan eazy takde tanda2 tu.sume perut cantikkkk je.harap2 eazy jgk camtu!insyallah :)

*tapi gigih gak menyapu losyen.hihihi


3 comments:

suezen said...

me..perut takde....tp peha mcm ader...belakang also..ngan kaki..aiyoo..x phm tuh strecth mark ke ape

eazy n atief said...

hihi.tu cam selulit je :) hihi kak.im kidding

harzharun said...

hi dear....gusi bdarah tu, sbb ada bakteria antara gusi dan gigi...dlm keadaan biasa, kurang @ xbdarah sbb hormon dlm paras normal...bila preggy, mcm2 hormon meningkat, akan efek pada kapilari darah kat gusi..sbb tu senang bleed especially time gosok gigi...sesetengah org,terus tumbuh cam bisul kat gusi...so, u kne cepat2 gi jumpa dentist tau...

btw, nice knowing...visit me ya!