Tuesday, December 14, 2010

36 weeks =)

sekejap sangat rasenye.dah 9 bulan=36 minggu eazy preggy.tapi tu lah.eazy rase tak puas lagi.kalau lah atif ade sekali time eazy pregnant kan best.dapat die lalui full experience as an expecting daddy.tapi takde rezeki utk first baby ni, mungkin yg second nnti.insyallah :) hihihi

source here :www.mengandung.com

"Bagi mereka yang bekerja, minggu ke-36 pula sewajarnya sudah mengambil cuti dan berehat di rumah. Puan perlu mengelakkan keletihan dan kelesuan. Senantiasa angkat kaki dan letakkan di atas bantal ataupun objek tinggi untuk mengelakkan urat timbul atau "varicose vein" dan bengkak kaki. Bayi pada masa ini sudah membesar dan saiznya memenuhi ruang uterus puan pada ketika ini. Puan akan berasa perut puan begitu penuh, sarat dan sukar untuk membuat sebarang pergerakan".

yup.totally agree dengan ayat2 kat atas tu.time ni rase amatlah berat perut ni.nak tidur pun dah tak berapa lena sangat.selang 1/3 jam mesti terjaga.untuk betulkan posisi perut.and baby pulak makin selalu senget2 kan posisi badan die.sakit.sebab tertolak kat tepi pinggang.baby jangan nakal sangat k sayang?sakitlah mama :( huuuu..

tengah bercadang nak ambil cuti 2 minggu awal ni.nak ke tak nak eh?

No comments: